ליעוץ ומידע






052-2510683   052-2575500

ספורי הרזיה

ירון, תל אביב

הבנתי שאפשר להחזיר את איכות החיים וכנראה גם להאריך אותם...
קרא את המשך הסיפור...

ענת, רעננה

בלי טירונות, בלי יסורים
קרא את המשך הסיפור...

פרי, רמת השרון

ב"חושבים רזה" הרגשתי שהגעתי הביתה
קרא את המשך הסיפור...

אהרון

אהרון

הכל התחיל בגלל זוג מכנסיים
קרא את המשך הסיפור...

שלמה, תל אביב

אם אני הצלחתי גם אתם תוכלו
קרא את המשך הסיפור...

קרא עוד...

סיבים תזונתיים

הסיבים התזונתיים נמצאים בכל מזון מן הצומח, יש להם נוכחות בפירות וירקות, קטניות, בקמחים השונים, שיבולת שועל ועוד מיני מזונות רבים. 
את הסיבים התזונתיים ניתן לחלק לשתי קבוצות :סיבים מסיסים, המצויים בעיקר בפירות וירקות (ללא קליפה) וסיבים לא מסיסים המצויים בעיקר בחיטה לא מעובדת. עם זאת קיים קושי רב להפריד בין שתי הקבוצות בטבע ולכן לרוב מתייחסים אליהם כאל קבוצה אחת.  
גופנו אינו יודע לפרק את הסיבים התזונתיים ולכן הם עוברם במערכת העיכול אך בפועל כמעט ואינם נספגים ומרביתם יוצאים בשלמותם בצואה. מערכת העיכול משקיעה אנרגיה רבה בניסיון לפרקם וכך למעשה ההוצאה הקלורית על ניסיונות עיכול הסיבים גורמת לנו למעשה "לשרוף" יותר קלוריות.
לסיבים התזונתיים יתרונות רבים בפעילות התקינה של גופנו: הם מסייעים בתהליכי העיכול, ביצירת יציאות תקינות, בהגברת תחושת השובע ובשיפור פעילות חיידקי המעי הגס.
צריכת סיבים תזונתיים אינה מהווה פתרון קסם להגברת השובע או שיפור תהליכי העיכול אלא מחייבת תזונה נבונה, שתייה מרובה וכמובן פעילות גופנית.